måndag 28 juni 2010

Törnrosafilt

Om inte allt för lång tid kommer det att födas ett litet flickebarn i min närhet. Jag har gjort en Törnrosafilt till henne. Där kan hon ligga och sova i tryggt förvar under de slingrande rosorna. Inte i hundra år förstås, men för hennes mammas skull hoppas jag att hon sover ganska mycket i alla fall! Ripplemönstret kommer från Attic24, resten är mina egna egna idéer.


Rosorna har jag komponerat själv, det var svårt att hitta ett blommönster på nätet som skulle funka att sy fast på en filt så att det såg ut som jag hade tänkt mig.


Jag kantade med mjuka vågor av ljusaste lila.


Högst upp ersatte jag rosen med ordet söt, för det kommer hon att vara!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin filt, snyggt med rosorna!

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig filt! Lyllos bebben :-)

    SvaraRadera
  3. Vilken jättesöt filt du gjort. Ja den babyn kommer att sova gott under den!

    SvaraRadera
  4. Tack! Jag hoppas att hon ska sova tryggt under rosenrankorna.

    SvaraRadera