fredag 23 juli 2010

Sammanvirkning samt sammanbrott


Jag virkar ihop mina rutor till bröllopssjalen. Jag VET att sjalen kommer att bli underbar och det ÄR värt mödan, men FY FARAO vad trist det är! För att hålla ordning på mina rutor har jag lagt ut dem på en filt på golvet och jag sitter där och virkar en fastmaska och fyra luftmaskor, en fastmaska och fyra luftmaskor, en fastmaska... Obekvämt sitter man och dåligt ljus är det och jag är hemskt gnällig. Lovar att mitt nästa inlägg ska vara i en mer positiv anda.

4 kommentarer:

  1. Kämpa på hej och hå!
    Kommer att bli så bra så!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tack för uppmuntran! Det känns faktiskt lite bättre idag. Ännu bättre efter besöket i en underbar garnaffär där jag fick handla lite nytt garn till två nya projekt...

    SvaraRadera
  3. Det kommer att bli en super snygg sjal. Vad är det för mönster du har använt dig av?
    Helt underbara väskor du har gjort.

    SvaraRadera
  4. Mönstret är från Drops och är tänkt att virkas i Vivaldi, men jag har valt Kid Silk istället på inrådan från en mycket virkkunnig kollega. Väskorna är nog mitt favoritprojekt när det gäller virkning, jag fick beställningar på två nya i helgen, ska bli jättekul att sätta igång med dem när sjalen är klar!

    SvaraRadera