lördag 11 juli 2009

Flitens lampa lyser


Vädrets makter är inte med mig när det gäller att ligga på en klippa och bli lite brunbränd och tjusig. Så tjusig jag nu kan bli. Hm, ingen risk att någon kommer farande med ett modellkontrakt här inte, med eller utan solbränna. Men, inget ont som inte har något gott med sig! Det blir ju mer virkat när vädret är lite ruggigt! Lilla Syster Yster hade beställt en höna så det har jag gjort en till henne. Det är nog det roligaste med virkandet - att få ett uppdrag och få fria händer att lösa det, bara hitta på allt eftersom. Direktiven var: höna, hängande ben, lite galen. Ganska bra blev det, fast på nära håll ser hon mer elak än galen ut. Det blev nåt vajsing med ögonen. Annars har jag rensat i garderoberna och sparat en massa gamla trista trikåtröjor. Vad kan man ha dem till? Kanske klippa i en massa remsor och virka något kul? Väska? Korg? Tål att tänkas på. Något ska det bli i alla fall. En vacker dag. Eller kanske snarast en regnig dag. Men inte än. Jag har en himla massa nya projekt på gång som ska göras först.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg o vilken fin höna!
    Hit kommer jag gärna fler gånger.

    SvaraRadera
  2. Ohh vad söt o jag diggar dina väskor !!=)

    SvaraRadera