onsdag 22 juli 2009

Jag är kär!!!!!!!


Tog en liten cykeltur in till stan idag för att kolla in två nya garnaffärer. Ja, nya för mig i alla fall, affärerna har funnits länge. Den första såg lovande ut. Genom skyltfönstret. Längre än så kom jag nämligen inte eftersom den var stängd i två veckor. Semester. Typiskt. Men även innehavare av (förmodade) underbara garnaffärer behöver väl vila upp sig ibland. Den andra affären hade inte semesterstängt. Men... den hade DE UNDERBARASTE GARNER JAG NÅONSIN SETT. Och känt för all del. Jag har hittat Garnet. Garnet som ska bli höstens storprojekt. Garnet som ska ligga i en korg vid min fötålj och vara ögongodis. Garnet som lätt och varmt ska ligga i mitt knä och knåpas ihop till en ljuvlig filt. Filten ska, när den är klar, ligga i min fåtölj i hörnet där jag allt som oftast sitter och virkar. Eller bloggar. Ska bara få lön först. Och semestra färdigt. Semester är trevligt. Men dyrt. Men sen - sen ska jag köpa garn. Massor av ljuvliga, mjuka, underbara nyanser av grönt och rosa och blått och...

2 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot att se vad det ska bli för filt och vilka färger du väljer :D

    SvaraRadera
  2. Va spännande! Vad kan det vara för garn du blivit så förälskad i? Härligt när man hittar det perfekta! :)

    SvaraRadera