måndag 2 augusti 2010

Förhandstitt för nyfikna!


Väskan fortskrider som beräknat. Det går faktiskt fortare än beräknat. Hittills i alla fall. Själva väskdelen, där man stoppar grejer, är klar och har fått en fin grön kant. Idag har jag virkat blommor och blader för fulla muggar och de ska nu monteras på väskan. Sedan är det dags för handtagen. Hanna som ska ha väskan har beställt lite längre handtag än de jag brukar göra så att hon kan ha den hängande tvärsöver bröstet. Ska klura lite på hur jag ska göra dem, det ska ju helst bli både snyggt och hållbart. Jag brukar tro att jag är nästan klar när jag har kommit såhär långt, men jag har lärt mig att både handtag och montering av blommor tar längre tid än man kan tro. Men det är kul!

9 kommentarer:

  1. den ser fin ut! :) kanske skulle testa att virka en väska jag med nån gång, när jag får tid och lust.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Ska bli spännande att se hela.

    SvaraRadera
  3. Oj vad härlig den blir!!=)

    SvaraRadera
  4. Den väskan blir spännande att se färdig. Ser ut att bli jättesnygg.

    SvaraRadera
  5. Tjusigt! Jag gillar randningen, den ser härlig ut. Lycka till med handtag och blommor!
    Maria

    SvaraRadera
  6. Ser ut att bli en mycket snygg väska!

    SvaraRadera
  7. hej.hittade in här på bloggen din.massor härliga saker du gör.den fluffiga bröllopssjalen ser så vacker ut! Nåt liknande sku vara kul att virka.
    Ska garanterat komma på besök igen, men nu ska jag ta en titt på allt det fina du gör.
    ha en riktigt bra dag!
    ~marita~

    SvaraRadera
  8. vilka underbara färger! muskat garn är det bästa tycker jag. mycket annat fint du har virkat också!

    SvaraRadera